الأحد، 26 أبريل 2015

من مذكرات شابه بالاربعين .. إفرحوا 4

ماماانا قررت أعمل حفله فرح يعنى
خلينافي المفيد انتي شكياني لجدى ليه ؟
موش عارفه ليه ؟؟ لازم تقدري اني ام وبخاف عليكي من الهوا الطايرو..... 

أقاطع حديثها : انا حفلتي بعد كاميوم تمام,عاوزه تحضري احضري مش عاوزه براحتك ,
اترك امي وادخل غرفتي حزينه ....ياله من يوم طويل واستغرق في نوم عميق .
معرفشانا نمت اد ايه من كتر الاجهاد والتفكير والتعب ولكني استيقظت فجأه علي صوت هاتفييرن ... رقم غريب
 انا: الو ..ايوه
المتحدث:سلام عليكم
انا: وعليكم السلام مين معايا ؟؟
المتحدث: النقيب تامر أزيك يا آنسه جميلة؟
انا: مين النقيب تامر؟
النقيبتامر: إنتي لسه نايمه ولا ايه ؟؟ أسف علي الازعاج ؟
انا:اه .. اهلا يافندم انا فعلا كنت نايمه ..
النقيبتامر: صحيتك من النوم بعتذر...حبيت بس اطمن عليكي واسمع صوتك.
انافي استغراب : نعم!!!
النقيبتامر : اصدي يعني اشوفك عامله ايه بعد اما محفظتك اتسرقت وبطاقتك ضاعت
اصمتولا ارد لبرهه
النقيبتامر: خير رحتي فين يا آنسه جميلة ؟
أنا: هو حضرتك عاوز حاجه ..
النقيبتامر: شكلك مش بتحبي اللف والدوران ولا انا .. هكون صريح معاكي..انتي اول ما دخلتيالقسم امبارح فرحتي قلبي وبصراحه حسيت ان القسم نور لاول مره, انا من الآخر اعجبتبيكي وحابب لو اتعرف عليكي اكتر وعلي العيله ..
اسكتطويلا بحثا عن كلمات ليقاطع صمتي : خير يا آنسه جميله رحتي فين تاني ؟؟
أنا: معنديش كلام اقوله ..لاني اصلا معرفكش وبصراحه كمان انا خطوبتي قريب ممكن بعدالخطوبه ..
النقيبتامر: الف مبرووك .. افتكرتك مش مرتبطه , مكنش في ايدك دبله , هو ايه الي بعدالخطوبه ؟؟
أنا: اتعرف عليك يعني وتتعرف عليا ؟
النقيبتامر: هتتعرفي عليه اذاي وانتي مخطوبه !؟
أنا:لا دي مش خطوبه خطوبه من الي بالك فيها ..
النقيبتامر: امال ايه ؟
أنا: لا دي حفله كده عملها عشان افرح عائلتي لاني مش عاوزه اتجوز ودا قراري فحجزتقاعه ودي جي وهفرحهم هو دا معني الفرح بالنسبه لهم ..
النقيبتامر: فين القاعه دي ومين صاحب الدي جي ؟؟
اخبرهبكل بساطه
النقيبتامر: انا هقبض علي الواد الي حجزلك القاعه والواد بتاع الد جي ...اذاي يوافقواكيعلي حاجه ذي كده ؟
سلامانتي دلوقتي وهكلمك بعدين...
أنا:الو.......الو ...........الو.........همف طلعتلي منين يا تامر علي الصبح ... اناناقصاك انت كمان .. وبقوله ليه بس علي اسم القاعه وصاحب الد جي ... ربنا يستر بقه.

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق